Društveni mediji u e-učenju
Društveni mediji u e-učenju
Osnovne informacije:
Status: izborni predmet (predavanja 10 sati + seminari 8 sati + e-učenje 12 sati)
Semestar: 2. semestar
Nastavnici:
Nositelji:
izv.prof.dr.sc. Tihomir Orehovački
Suradnici:
izv.prof.dr.sc. Snježana Babić
Sadržaj predmeta:
Cilj kolegija je omogućiti studentima stjecanje specifičnih znanja, vještina i kompetencija iz područja primjene različitih vrsta društvenih medija u svrhu interakcije, oblikovanja, integracije, publiciranja i razmjene obrazovnih artefakata te izrade i vrednovanja obrazovnih e-aktivnosti. Kolegij je sačinjen od sljedećih tematskih cjelina: evolucija društvenih medija u e-obrazovanju, pozitivni i negativni aspekti primjene društvenih medija u e-obrazovanju, oblikovanje pedagoškog okvira razvoja obrazovnih e-aktivnosti i artefakata primjenom društvenih medija, taksonomija društvenih medija, vrednovanje obrazovnih ekosustava, e-aktivnosti i artefakata nastalih primjenom društvenih medija, provedba istraživanja iz područja primjene društvenih medija u obrazovnom kontekstu i izrada vlastitih e-aktivnosti i artefakata u obrazovnom ekosustavu primjenom društvenih medija.
Ishodi učenja predmeta:
- objasniti temeljne koncepte društvenih medija i njihovih primjena u e-obrazovanju
- primijeniti odgovarajuće modele instrukcijskog dizajna i teorije učenja za izradu obrazovnih e-aktivnosti u svrhu aktivnog e-učenja
- identificirati prednosti upotrebe pojedinih vrsta društvenih medija za provedbu obrazovnih e-aktivnosti
- primijeniti različite vrste društvenih medija u svrhu oblikovanja obrazovnih e-aktivnosti i artefakata
- primijeniti modele, metode i mjerne instrumente za vrednovanje obrazovnih e-aktivnosti i artefakta
- oblikovati istraživački nacrt i provesti istraživanje iz područja primjene društvenih medija u e-obrazovanju
- analizirati i interpretirati rezultate provedenog istraživanja iz područja primjene društvenih medija u e-obrazovanju
NASTAVNICI
izv.prof.dr.sc. Tihomir Orehovački
Fakultet informatike u Puli
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Životopis
Tihomir Orehovački je izvanredni profesor na Fakultetu informatike Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli. Diplomirao je i doktorirao na Fakultetu organizacije i informatike u Varaždinu Sveučilišta u Zagrebu. Bio je suorganizator radionica i webinara u sklopu kojih je održao predavanja na temu primjene društvenih medija u obrazovanju. Vršio je dužnost evaluatora tečaja e-učenja na projektu Hrvatske akademske i istraživačke mreže. Sudjelovao je u provedbi istraživačkih aktivnosti na nekoliko projekata iz područja e-učenja. Njegovi istraživački interesi obuhvaćaju vrednovanje kvalitete, upotrebljivosti, korisničkog iskustva, prihvaćanja i uspjeha programskih proizvoda. Autor je više od 120 znanstvenih i stručnih radova. Recenzirao je preko 190 radova za međunarodne znanstvene konferencije, časopise i knjige. Dobitnik je sljedećih nagrada i priznanja iz područja e-učenja: The EUNIS Dørup E-learning Award 2011, Nagrada za uporabu društvenog softvera u e-kolegiju na Sveučilištu u Zagrebu za akademsku godinu 2010./2011. i EUNIS Congress 2010 Commended Paper. Član je sljedećih međunarodnih strukovnih udruženja: Association for Computing Machinery, European University Information Systems E-Learning Task Force, Institute of Electrical and Electronics Engineers i International Society for Web Engineering.
Radovi iz područja e-učenja (do 5 najvažnijih)
- Orehovački, Tihomir; Babić, Snježana; Etinger, Darko. Perceived Quality of Software Used for Distance Learning During COVID-19 Pandemic. Proceedings of the 44th International Convention on Information and Communication Technology, Electronics and Microelectronics, pp. 856-861. IEEE, Opatija (2021)
- Orehovački, Tihomir. Evaluating the Interplay of User Experience Facets in the Context of Social Web Applications. Proceedings of the 9th International Conference on Software and Information Engineering, pp.73-78. ACM, Kairo (2020)
- Orehovački, Tihomir. Evaluating the Quality of Social Web Applications Using the LSP Method. International Journal of Emerging Technologies in Learning, vol. 10, no. 15, pp. 55-68 (2020)
- Orehovački, Tihomir; Etinger, Darko; Babić, Snježana. Modelling an interplay of adoption determinants with respect to social Web applications used in massive online open courses. Universal Access in the Information Society, vol. 18, no. 3, pp. 469-487 (2019)
- Orehovački, Tihomir; Babić, Snježana. Identifying the Relevance of Quality Dimensions Contributing to Universal Access of Social Web Applications for Collaborative Writing on Mobile Devices: An Empirical Study. Universal Access in the Information Society, vol. 17, no. 3, pp. 453-473 (2018)
izv.prof.dr.sc. Snježana Babić
Fakultet informatike u Puli
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Životopis
Snježana Babić doktorirala je 2016. godine na Fakultetu organizacije i informatike u području prihvaćanja e-učenja i kompetencija za njegovo korištenje u visokoškolskom okruženju. Prethodno, 1993. godine, stekla je akademski stupanj profesorice matematike i informatike na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Rijeci, zatim 2006. godine stječe diplomu E-learning Tutor nakon pohađanja jednogodišnjeg programa razvijenog u suradnji CARNET-a i Sveučilišta British Columbia iz Kanade. Radila je trinaest godina kao nastavnica informatike u srednješkolskom te od 1. listopada 2006. do danas je radila u svojstvu asistentice, predavačice i više predavačice te docentice u visokoškolskom obrazovnom sustavu. Educirala je obrazovne djelatnike za primjenu e-učenja na svim razinama. Sudjelovala je na više stručnih i jednom znanstvenom projektu iz područja e-učenja. Kao (ko)autor, napisala 68 stručnih i znanstvenih radova. Recenzirala je veći broj stručnih i znanstvenih radova te je mentorirala više stručnih i diplomskih radova studenata na veleučilišnoj i sveučilišnoj razini u području e-učenja. Članica je Hrvatske udruge za informacijsku, komunikacijsku i elektroničku tehnologiju (MIPRO) i jedna od voditelja sekcije Računala u obrazovanju, članica i dopredsjednica je udruge Društva kibernetičara Rijeka. Dobitnica je nagrade za nesebičan trud i doprinos tehničkoj kulturi Grada Rijeke 2014. godine u području promoviranja algoritamskog načina razmišljanja i ranog učenja programiranja podrškom metode Mema. Područja interesa: prihvaćanje inovacija i IKT, online kompetencije, online učenje i poučavanje, e-obrazovanje, interakcija čovjeka i stroja, IKT i društvo, rano učenje programiranja podrškom metode Mema.
Radovi iz područja e-učenja (do 5 najvažnijih)
- Babić, S., Činitelji nastavničkoga prihvaćanja e-učenja i kompetencije za njegovu primjenu na visokoškolskim ustanovama (Doktorski rad, Fakultet organizacije i informatike Varaždin, Sveučilište u Zagrebu), 2016.
- Orehovački, T., Babić, S.; Etinger, D., Determining the Relevance of Quality Dimensions Concerning Video Conferencing Applications Used in Educational Ecosystem // Proceedings of the 4th International Conference on Human Systems Engineering and Design (IHSED), 2021.
- Orehovački, T., Etinger, D.; Babić, S., Modelling an interplay of adoption determinants with respect to social Web applications used in massive online open courses // Universal Access in the Information Society, 18, 3; 469-487 doi:10.1007/s10209-019-00673-y, 2019.
- Orehovački, T., Babić, S., Measuring Hedonic and Content Quality of Social Networking Sites Used in Interactive Learning Ecosystems // Proceedings of the 6th International Conference on Learning and Collaboration Technologies (LCT 2019): Ubiquitous and Virtual Environments for Learning and Collaboration, Held as Part of the 21st International Conference on Human-Computer Interaction (HCI International 2019), Part II, Lecture Notes in Computer Science (LNCS, volume 11591) / Zaphiris, Panayiotis ; Ioannou, Panayiotis (ur.). Cham: Springer Nature Switzerland AG, str. 110-121 doi:10.1007/978-3-030-21817-1_9, 2019.
- Orehovački, T., Babić, S., Etinger, D., Identifying Relevance of Security, Privacy, Trust, and Adoption Dimensions Concerning Cloud Computing Applications Employed in Educational Settings // Proceedings of the AHFE 2017 International Conference on Human Factors in Cybersecurity, Advances in Intelligent Systems and Computing (AISC, volume 593) / Nicholson, Denise (ur.).Cham: Springer International Publishing AG, 2018. str. 308-320 doi:10.1007/978-3-319-60585-2_29, 2018.