Dizajn nastave u e-okruženju


Osnovne informacije:

Status: obavezni predmet (predavanja 10 sati + seminari 8 sati + e-učenje 12 sati)

Semestar: 1. semestar

Nastavnici:

Nositelji:

doc.dr.sc. Bojan Žugec

doc.dr.sc. Nikola Kadoić

Suradnici:

Gordana Jugo, prof.

Sadržaj predmeta:

Uvod u instrukcijski dizajn i dizajniranje tečajeva e-učenja. Dizajn obrazovnih aktivnosti u e-okruženju. Razvoj, izrada i implementacija materijala. Evaluacija projekata i materijala za e-učenje. Praktičan rad s alatima za e-učenje

Ishodi učenja predmeta:

  • pojasniti načela i modele instrukcijskog dizajna
  • formulirati ishode učenja obzirom na polaznike i okruženje
  • osmisliti prikladne obrazovne aktivnosti u e-okruženju
  • evaluirati i odabrati tehnologiju prikladnu za dizajniranje nastave u e-okruženju
  • primijeniti prikladan model i načela instrukcijskog dizajna pri planiranju, razvoju i izradi materijala za e-učenje

NASTAVNICI


Bojan Žugec

doc.dr.sc. Bojan Žugec

Fakultet organizacije i informatike
Sveučilište u Zagrebu

Životopis

Bojan Žugec, docent je na Fakultetu organizacije i informatike u Varaždinu. Diplomirao je matematiku na PMF – Matematičkom odjelu Sveučilišta u Zagrebu na smjeru primijenjena matematika i na smjeru profesor matematike, da bi kasnije na istom Fakultetu 2014. godine doktorirao u grani primijenjena matematika i matematičko modeliranje. Dobitnik je nagrade za najboljeg mladog znanstvenika na Fakultetu organizacije i informatike 2014. godine, a iste je godine dobio i nagradu Rotary kluba za najbolji doktorski rad. Niz godina je kao vanjski suradnik CARNET-a tutorirao na E-learning akademiji. Kao član tima, dobitnik je i Nagrade za najbolji e-kolegij „Matematika 2“ na Sveučilištu u Zagrebu za akademsku godinu 2008./2009. Sudjelovao je na projektima: Projekt e-škole: Uspostava sustava digitalno zrelih škola (faza II), Hrvatska akademska istraživačka mreža, 2019.-2022., Erasmus+ projekt: AMED- Advancing higher education in Maldives through E- Learning Development, Sveučilište u Zagrebu, Fakultet organizacije i informatike, 2019.-2022., Erasmus+ projekt: KyrMedu - Advancing University Education in Biomedical Engineering and Health Management in Kyrgyzstan, 2015-2019. te Projekt e-Škole – Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola (pilot projekt)", 2016.-2018.

Radovi iz područja e-učenja (do 5 najvažnijih)

  1. N. Begičević Ređep, I. Balaban, B. Žugec, ''Assessing digital maturity of schools: framework and instrument'', Technology Pedagogy and Education, 30 (2021), 5; 643-658
  2. B. Žugec, I. Balaban, B. Divjak, '' The development of an instrument for assessing digital maturity of schools'', Proceedings of EDULEARN18 Conference, Palma de Mallorca, (2018) 8557-8565
  3. B. Žugec, "Effective use of e-learning in teaching mathematics in higher education environment (2000-2010)", 16th Scientific-Professional Colloquium on Geometry and Graphics, međunarodni znanstveno-stručni kolokvij, Baška, 09.–13.09.2012.
  4. B. Divjak, Z. Erjavec, M. Jakuš, B. Žugec, When technology influence learning?, The 3rd International Scientific Colloquium "MATHEMATICS AND CHILDREN" (2011), 92 – 99.

Nikola Kadoić

doc.dr.sc. Nikola Kadoić

Fakultet organizacije i informatike
Sveučilište u Zagrebu

Životopis

Nikola Kadoić je docent na Sveučilištu u Zagrebu Fakultetu organizacije i informatike u području društvenih znanosti, polje informatika. Zajedno s nositeljima kolegija Poslovno odlučivanje 2012. godine dobio je Drugu nagradu za najbolji e-kolegij. 2018. godine dobitnik je EDEN Young Scholar nagrade za znanstveni rad i postignuća u domeni e-učenja. Suautor je nekoliko radova u području e-učenja te je suradnik na nekoliko projekata vezanih uz e-učenje. Do sada je održao tridesetak radionica na različite teme u području e-učenja (instrukcijski dizajn, izrada e-predmeta na trećoj razini primjene e-učenja, analiza potreba polaznika u svrhu oblikovanja okružja e-kolegija i ispitivanje zadovoljstva korisnika izvedenim e-kolegijem, provjere znanja online). Sudjelovao na projektima: Interni projekt FOI-a e-PITUP, HRZZ projekt Razvoj metodološkog okvira za strateško odlučivanje u visokom obrazovanju - primjer implementacije otvorenog učenja i učenja na daljinu, Erasmus+ projekt Relevant assessment and pedagogies for inclusive digital education, HRZZ projekt SIMON: Inteligentni sustav za automatsku selekciju algoritama strojnog učenja u društvenim znanostima te HRZZ projekt Podizanje zrelosti visokih učilišta za implementaciju analitika učenja.

Radovi iz područja e-učenja (do 5 najvažnijih)

  1. Kadoić, Nikola; Oreški, Dijana; Learning analytics of YouTube videos linked to LMS Moodle // MIPRO 2021 - proceedings / Skala, Karolj (ur.). Opatija: Croatian Society for Information, Communication and Electronic Technology – MIPRO, 2021. str. 622-627
  2. Divjak, Blaženka; Kadoić, Nikola; Žugec, Bojan; The Use of Decision-Making Methods to Ensure Assessment Validity // 2021 IEEE Technology & Engineering Management Conference - Europe (TEMSCON-EUR) (TEMSCON-EUR 2021) Virtual conference, 2021. str. 386-391
  3. Kadoić, Nikola; Šlibar, Barbara; Increasing the Learning Efficiency in Decision- Making Field using the Workshop Activity in Moodle // Proceedings of the 43rd International Convention on Information and Communication Technology, Electronics and Microelectronics MIPRO 2020 / Skala, Karolj (ur.). Opatija: Croatian Society for Information, Communication and Electronic Technology – MIPRO, 2020. str. 677-682 doi:10.23919/MIPRO48935.2020.9245132
  4. Oreški, Dijana; Kadoić, Nikola; Analysis of ICT students' LMS engagement and sucess // Economic and Social Development 35th International Scientific Conference on Economic and Social Development – "Sustainability from an Economic and Social Perspective" - Book of Proceedings / Ribeiro, Humberto ; Naletina, Dora ; da Silva, Ana Lorga (ur.). Lisabon: Varazdin Development and Entrepreneurship Agency, Varazdin, Croatia and partner institutions, 2018. str. 434-442
  5. Đurek, Valentina; Begičević Ređep, Nina; Kadoić, Nikola; Methodology for Developing Digital Maturity Model of Higher Education Institutions // Journal of Computers (JCP), 14 (2018), 4; 247-256 doi:10.17706/jcp.14.4.247-256

Gordana Jugo

Gordana Jugo, prof.

CARNET

Životopis

Gordana Jugo voditeljica je Službe za obrazovne tehnologije u CARNET-u gdje radi od 2002. godine prvenstveno u području stručnog usavršavanja i podrške obrazovateljima na svim obrazovnim razinama u primjeni digitalnih tehnologija. Ima diplomu Master of Educational Technology s kanadskog sveučilišta University of British Columbia. Promovira i implementira pozitivne trendove u e-učenju kao što su otvoreni obrazovni sadržaji i sustavi otvorenog koda. U siječnju 2014. pokrenula je masovni otvoreni online tečaj za stručno usavršavanje obrazovatelja – Moodle MOOC, kao jedan od prvih tečajeva takve vrste u Hrvatskoj. Sudjeluje u projektu e-Škole na razvoju sustava za digitalnu zrelost škola, razvoju digitalnih kompetencija ravnatelja i podršci obrazovateljima u njihovom obrazovnom radu i stručnom usavršavanju. Inicirala je ideju i vodila projekt AMORES, prvi europski projekt koji je koordinirao CARNET. Sudjelovala je i u drugim europskim obrazovnim projektima kao što su CRISS (Cloud-based digital learning infrastructure for the Certification of digital competences in primary and secondary schools) i ODS (Open Discovery Space). Bila je polaznik prve generacije CARNET-ove E-learning akademije na kojoj je niz godina radila kao mentor. Iako ne može zamisliti život bez digitalne tehnologije, smatra da ona treba biti u službi čovjeka. Cjeloživotna je učenica koja podržava inovativne pristupe učenju i poučavanju usmjerenom na učenika.

Radovi iz područja e-učenja (do 5 najvažnijih)

  1. Jugo, G., Balaban, I., Pezelj, M., & Begicevic Redjep, N. (2017). Development of a model to assess the digitally mature schools in Croatia. In A. Tatnall & M. Webb (Eds.), Tomorrow’s learning: Involving everyone. Learning with and about technologies and computing (pp. 169–178). Springer.
  2. Dejanovic, L., Jugo, G. (2019). Managing integration of digital technologies in schools - principal role and competences. In ICERI2019 Proceedings, pp. 10322-10330..
  3. Walton, G., Childs, M. & Jugo, G. (2019). The creation of digital artefacts as a mechanism to engage students in studying literature. Br J Educ Technol, 50: 1060-1086.
  4. Jugo, G., Matotek, I., Carev, M. & Domović, D. (2012). Uporaba Moodle-a 2.0 u vrednovanju znanja. Medijska istraživanja, 18 (1), 153-163.
  5. Jugo G., & Janeš, M. (2008). Implementing online courses in primary and secondary schools in Croatia – The pilot project. In Nunes, M.B., & McPherson, M. (Eds.): IADIS International Conference e-Learning 2008.
Zadnji puta izmijenjeno: utorak, 15. veljače 2022., 10:07