Informacijska pismenost u e-učenju


Osnovne informacije:

Status: izborni predmet (predavanja 10 sati + seminari 8 sati + e-učenje 12 sati)

Semestar: 1. semestar

Nastavnici:

Nositelji:

prof.dr.sc. Valentina Kirinić

doc.dr.sc. Denis Kos

Sadržaj predmeta:

Obilježja informacijskih prostora (disintermedijacija, heterogenost, algoritmizacija, kolektivna inteligencija, informacijska anksioznost). Nove paradigme učenja utemeljene na premisi interakcije sa suvremenim složenim informacijskim okruženjem. Uloga informacijskih izvora u procesima učenja i interakcije s informacijskim izvorima: pretraživanje i pronalaženje informacijskih izvora i njihova selekcija i analiza. E-učenje i informacijske prakse (stvaranje, traženje, dijeljenje, komuniciranje i korištenje informacija. Raster "pismenosti za 21. stoljeće". Istraživačka težišta u području. Utjecaj servisa Weba 2.0 i društvenih mreža na informacijske prakse (pronalaženje, vrednovanje, dijeljenje i komuniciranje, korištenje informacija). Primjena servisa Weba 2.0 u razvoju kritičkog mišljenja i konstruktivnih procesa učenja. Promjene koncepcija informacijske pismenosti (informacijska pismenost 2.0) i nova težišta u informacijskom opismenjivanju. Kritička analiza informacijskih praksi i ponašanja. Osnaživanje informacijskih kompetencija; problematika i nova metrika vrednovanja (autentičnost, autorstvo, vjerodostojnost).

Ishodi učenja predmeta:

  • opisati obilježja i fenomene informacijskih prostora koji utječu na procese e-učenja
  • protumačiti interakcije pojedinaca s informacijskim izvorima
  • analizirati informacijske prakse pronalaženja, dijeljenja, komuniciranja, vrednovanja i korištenja u kontekstu e-učenja
  • objasniti položaj informacijske pismenosti u rasteru različitih pismenosti
  • komentirati relevantne istraživačke pravce i težišta u području
  • koncipirati istraživanje informacijske pismenosti
  • kritički ocijeniti utjecaj društvenih medija na pronalaženje, vrednovanje i korištenje informacija
  • primijeniti web 2.0 servise u informacijskom opismenjivanju
  • osmisliti valjane strategije e-učenja s obzirom na utvrđene obrasce informacijskog ponašanja

NASTAVNICI


prof.dr.sc. Valentina Kirinić

Fakultet Organizacije i Informatike
Sveučilište u Zagrebu


Denis Kos

doc.dr.sc. Denis Kos

Filozofski Fakultet
Sveučilište u Zagrebu

Životopis

Denis Kos znanstveni je suradnik i docent pri Odsjeku za informacijske i komunikacijske znanosti Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Kao nastavnik i član Katedre za bibliotekarstvo izvodi nastavu na redovnom preddiplomskom, diplomskom i poslijediplomskom studiju informacijskih i komunikacijskih znanosti te na izvanrednom studiju bibliotekarstva. Rođen je 21. lipnja 1990. godine u Varaždinu, gdje je 2009. godine maturirao na Prvoj gimnaziji Varaždin. Na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu 2014. godine stekao je naziv magistra bibliotekarstva i pedagogije. Stručno se osposobljavao u knjižnicama Kineziološkog fakulteta i Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, a 2016. godine zapošljava se na Filozofskom fakultetu kao asistent na Odsjeku za informacijske i komunikacijske znanosti (Katedra za organizaciju znanja) i u Centru za integrativnu bioetiku. Istražuje epistemološki postav informacijskih znanosti te područja interdisciplinarne i transdisciplinarne organizacije znanja, kritičkog knjižničarstva, informacijske i podatkovne pismenosti te sadržajne analize. Sudjeluje u organizacijskim i programskim odborima nekoliko domaćih znanstvenih i stručnih skupova, a član je i organizacijskog i programskog odbora međunarodne Europske konferencije o informacijskoj pismenosti, uredništva časopisa Filozofska istraživanja i Synthesis Philosophica, upravnog odbora Hrvatskog informacijskog i dokumentacijskog društva, Zagrebačkog knjižničarskog društva, Hrvatskog bioetičkog društva, Međunarodnog udruženja za organizaciju znanja te međunarodne istraživačke mreže Navigating Knowledge Landscapes. U slobodno vrijeme bavi se plivanjem i čitanjem fantasy i sci-fi literature.

Radovi iz područja e-učenja (do 5 najvažnijih)

  1. Špiranec, Sonja ; Kos, Denis ; Michael, George. Searching for critical dimensions in data literacy. // Information research, 24 (2019) 4 ; 1922, 12.
  2. Špiranec, Sonja ; Kos, Denis. Data literacy and research data management : the Croatian state of affairs// Information Literacy in the Workplace : 5th European Conference, ECIL 2017, Saint Malo, France, September 18-21, 2017, Revised Selected Papers/ Kurbanoğlu, Serap ; Boustany, Joumana ; Špiranec, Sonja et al. (ur.). Heidelberg, Springer, 2018. str. 148-157. 10.1007/978-3-319-74334-9_16
  3. Špiranec, Sonja ; Banek Zorica, Mihaela ; Kos, Denis. Information literacy in participatory environments: the turn towards a critical literacy perspective// Journal of documentation, 72 (2016) 2 ; str. 247-264 . 10.1108/JD-06-2015-0072 (izvorni znanstveni rad)
  4. Kos, Denis ; Špiranec, Sonja. Understanding the field of critical information literacy: a descriptive analysis of scientific articles// Information Literacy: Moving Toward Sustainability/ Kurbanoğlu, Serap ; Boustany, Joumana ; Špiranec, Sonja et al. (ur.). Springer, 2015. str. 579-589 . (izvorni znanstveni rad)
  5. Špiranec, Sonja ; Kos, Denis. Information literacy practices and student protests : mapping community information landscapes// Information research, 18 (2013) S3 ; str. C39-1-C39- . (izvorni znanstveni rad)

Zadnji puta izmijenjeno: ponedjeljak, 17. srpnja 2023., 10:18